sdílet sdílet

Zvažujete získat finance přes crowdfunding?

Zvažujete získat finance přes crowdfunding?

 

Zvažujete získat finance přes crowdfunding? Zajímají nás názory ostatních. Proto jsme provedli malý průzkum vyhodnocením dotazníků, které jsou zasílány po ukončení projektu jeho organizátorům.

Díky tomu pro Vás máme pár rad a tipů od samotných organizací a jednotlivců.

Z 20 dotazníků (zpětná vazba) jsme zjistili, že:

  • nejsilnější podpora přichází z vlastního okolí
  • je potřeba nepodceňovat využití sociálních sítí
  • díky crowdfundingu je možné krom vybraných financí získat i nové fanoušky a dárce
  • crowdfunding přináší také nové dovednosti sebeprezentace
  • i když je kolem sbírky hodně práce, tak téměř všichni by to zkusili znovu

 

Nástroje, které organizátorům projektů přišly nejvíce efektivní:

  • propagace skrz vlastní databázi kontaktů
  • sociální sítě a reklama Google AdWords
  • dobře zpracované jednoduché video
  • přímé oslovení emailem či telefonem
  • osobní kontakt s potencionálními dárci
  • dobré načasování mediální podpory
  • emailing také na vlastní komunitu zaměstnanců

 

Tipy a rady organizátorů projektu:

  • Na začátku si vyjasnit cílovou skupinu potencionálních dárců a nástroje oslovení
  • Lépe veřejnosti představit důvody sbírky + zapojit je do projektu, ať mají pocit, že díky podpoře se stávají jeho součástí
  • Oslovit vlastní komunitu lidí, psát jazykem „jako kamarádům v kavárně“ + dobrá připravenost a nenechávat vše až na samotnou dobu realizace
  • Crowdfunding není pro každého – kampaň se musí promyslet a poctivě odpracovat
  • Naplánovat dost doprovodných akcí
  • Nepodcenit přípravu kontaktů, emailingu, odměn a komunikace
  • Aktivně komunikujte, sdílejte a propagujte na dostupných kanálech – je důležité zvolit projekt, který bude veřejnosti naprosto srozumitelný, jasný a transparentní
  • Opravdu se tomu věnovat, vytvořit plán realizace a strategie oslovování dárců, médií, apod.
  • Stále je třeba kampaň oživovat a udržovat
  • Při rozjezdu využit kontakty lidí blízkých k organizaci a projektu, během sbírky už méně času, ale neustále sledovat a vyhodnocovat situaci a podle toho upravovat propagaci
  • Důležitá je komunikace s dárci, ti zase mohou poprosit své známé atd.

 

Tipy jsme čerpali od dotazovaných jako např. Projekt Šance, Sociální klinika, Centrum LOCIKA, NOMIA, Květná zahrada, Hlídací pes, Strom Života, Nadační fond Vrba, Nadace profesora Vejdovského, a další.

Vložit komentář